منو

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

واتس اپ

مقابله با احتباس آب هورمون رشد

مقابله با احتباس آب HGH

معمولا در رشته‌هایی که تست دوپینگ وجود دارد ورزشکارانی که مشکل احتباس آب با مصرف هورمون رشد را دارند، تزریق این دارو را از سه هفته قبل از مسابقه قطع می‌کنند. شاید سه هفته کمی افراطی باشد و بتوان ده روز را نیز کافی دانست. گاها کاهش نمک مصرفی در چند روز آخر هم می‌تواند کمک حال باشد.

اما اصولا در بدنسازی حرفه‌ای چیزی به نام تست دوپینگ معنای واقعی ندارد و ورزشکارا نه تنها داروها رو قطع نمی‌کنند بلکه از انواع داروهای مدر برای دفع آب بدن استفاده می‌کنند.

عضلات ( و بسیاری از ارگان‌های دیگر بدن) برای کارکرد صحیح خود نیاز به میزان معنی سدیم و پتاسیم در بدن دارند. داروهای مدر با افزایش میزان ادرار باعث کاهش آب بدن می‌شوند. البته غالبا همراه با ادرار، میزان زیادی سدیم و پتاسیم نیز از بدن دفع می‌شود.

در بسیاری از مواقع ورزشکاران با استفاده‌ از این داروها نیز به نتیجه‌ی دلخواه نمی‌رسند و فقط با برهم زدن بالانس سدیم پتاسیم باعث گرفتگی عضلات روی سن مسابقه یا حتی مرگ (به علت ایست قلبی) می‌شوند!

راه حل دیگه استفاده از داروی کلونیدین یا همون کاتاپرس است. بعد از مصرف کلونیدین، آب اضافی بدن به سرعت از بدن خارج می‌شود.

این دارو خاصیت دیگری نیز دارد و آن تحریک بدن به ترشح هورمون رشد است. گرچه میزان آن در مقایسه با نوع تزریقی چندان زیاد نیست ولی نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

اما…

در اثر مصرف این دارو، در اغلب موارد فشار خون بیش از حد افت پیدا می‌کند و باعث خواب‌آلودگی شدید فرد می‌شود.

با این حال داروی‌ دیگه‌ای وجود دارد که فقط سطح وازوپرسین رو کنترل می‌کند.

تولواپتان

این دارو در خارج از ایران شدیدا گرانقیت و گاها کمیاب است ولی از اونجایی که ایران بهشت دوپینگ است! به راحتی در داخل در دسترس و قابل تهیه است. البته هنوز مربیان و ورزشکارای ایران با آن غریبه هستند. گرچه پس از انتشار این مطلب به زودی شاهد انواع ویدیوهای وایتبردی و دوره‌های آموزشی در مورد اثرات تولواپتان در ورزش حرفه‌ای خواهیم بود. گرچه تمام چیزی از اینترنت فارسی زبان و حتی اینترنت غیر فارسی و با کمک گوگل ترنسلیت کشف می‌کنند، مصرف این دارو برای درمان میگرن است!

توجه داشته باشید که با خواندن یک مقاله یا یک پست قرار نیست پزشک شده و از فردا مشغول تجویز دارو برای خود و اطرافیان شوید! به همین دلیل برای جلوگیری از ترویج استفاده‌ی خودسرانه از داروها، از بیان دوز پرهیز می‌کنم. زیرا که این دارو مانند تمامی داروها اثرات و عوارض ناخواسته نیز دارد که شاید بازگو کردن آن‌ها در اینجا ضروری باشد:

درد و گرفتگی عضله
حالت تهوع
استفراغ
سوء هاضمه
درد شکم
احساس خستگی
سرگیجه
خواب آلودگی
گر گرفتگی
ضعف عصلانی
عدم هماهنگی
بی حالی
اختلال بینایی
تپش قلب
اضطراب
لرزش
بی قراری
اختلال در خواب
رویاهای غیر طبیعی
تغییرات شناختی
درد قفسه سینه
ناهنجاری‌های گفتاری
توهم
علائم حساسیت مانند راش پوستی و تنگی نفس

نظرات بسته شده است.